Klachtenregeling 2020
De intentie van Dr Kappel Instituut is om kwalitatief goede zorg te bieden, die aansluit op de behoeften van de cliënt en voldoet aan de algemeen geldende vereisten voor deze zorg. Bij het verlenen van goede zorg past niet alleen het reageren op formele schriftelijke klachten maar ook de opvang van signalen van onvrede omtrent de zorg of diensten van onze kliniek.
In deze folder vindt u informatie over de mogelijkheden om een klacht in te dienen.
Wilt u het Klachtenreglement raadplegen, klik dan op “Klachtenreglement” op onze website www.drkappelinstituut.nl/ of vraag het op bij het secretariaat van de kliniek. Dit klachtenreglement voldoet aan de vereisten van de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg).
Heeft u een klacht of bent u ergens niet tevreden over, bespreek het eerst met uw behandelaar. Vaak lost dit al een hoop op. Neem daartoe contact op met het Dr Kappel Instituut en maak een afspraak.
U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met KlachtConsult, dat u in contact brengt met een externe onafhankelijke klachtenfunctionaris bij u in de regio.
De taak van de klachtenfunctionaris: De klachtenfunctionaris neemt binnen twee dagen na ontvangst van de klacht telefonisch of per mail contact met u op.
- De klachtenfunctionaris onderzoekt met u of de klacht telefonisch afgehandeld kan worden of dat een klachtgesprek met u en de behandelaar nodig is.
- De behandeling van de klacht en het bemiddelen bij het vinden van een oplossing, geschiedt met inachtneming van het Klachtenreglement van het Dr Kappel Instituut;
- De klachtenfunctionaris zorgt voor de organisatie van de behandeling en streeft er naar de klacht binnen 6 weken af te handelen.
Contactgegevens van KlachtConsult
- Mauritslaan 49
- 6129 EL Urmond
- Telefoon:034- 8802259
- E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Indien de klacht niet naar uw tevredenheid is behandeld of niet is opgelost, wijst de klachtenfunctionaris u op de mogelijkheid om de klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie EZA, Zusterplein 22 3703 CB Zeist